دسته‌بندی نشده

تاثیر رقص در لاغری

تاثیر رقص در لاغری

رقص نه تنها به عنوان یک هنر برگزیده شناخته می‌شود بلکه به عنوان یک فعالیت مناسب برای تناسب اندام و همچنین به عنوان یک فعالیت ورزشی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند نیز بسیار مناسب است. در این مقاله با ما در تهران دنس همراه باشید تا علاوه بر بررسی خواص بیشمار رقص به بررسی دلایل پیشنهاد رقص به شما به عنوان یک ورزش نیز نگاهی بیاندازیم.

برای یادگیری رقص با ما در ارتباط باشید

مزایایی که رقص می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد:

  • افزایش تعادل
  • بهبود سیستم قلبی عروقی
  • بهبود اعتماد به نفس
  • کاهش وزن
  • شناخت بهتر خود
  • افزایش انعطاف
  • آگاهی ذهن
  • افزایش عضلات بدن
  • افزایش انرژی در طول روز
  • بهبود پوکی استخوان
  • افزایش مهارت های اجتماعی
  • کاهش استرس
  • بهبود سلامت روحی
  • تقویت عضلات مرکزی بدن

تاثیر رقص در لاغری

اما چرا رقص از ورزش های روزمره و عادی دلپذیرتر است؟

 

  • قطعا رقص یک راه معتبر برای ورزش کردن است، و از آنجایی که بسیار سرگرم کننده است، ممکن است ادامه آن در طولانی مدت به عنوان ورزش آسان تر باشد.
  • در یک آنالیز جدید شواهدی جمع آوری شده که 10 مطالعه را ارزیابی کرده است و مزایای سلامتی رقص را به عنوان یک ورزش برای افراد دچار اضافه ورزن بررسی کرده است.
  • رقص مسلماً سرگرمی بیشتری نسبت به ورزش های دیگر فراهم می کند در حالی که خلق و خو و عملکرد اجرایی را نیز بهبود می بخشد و فرصتی برای لذت بردن از تعامل اجتماعی نیز فراهم می کند.
فراتر از یک ورزش

اگرچه ورزش برای کاهش وزن توصیه می شود، اما حفظ آن در دراز مدت دشوار است. اغلب تکراری و یکنواخت می‌شود.

با این حال، برخی از محققان دریافته‌اند که رقصیدن می‌تواند راهی موثر برای کاهش وزن باشد. رقص به عنوان یک فعالیت بدنی، معمولا سرگرم کننده تر از ورزش معمولی است و حتی می تواند مکانی برای تعامل اجتماعی را فراهم کند. یادگیری اصول رقص ذهن، جسم و روح شما را ارتقا میدهد.

آکادمی رقص پونک

بر اساس مقالات

در یک آنالیز با مطالعه بر روی 10 کیس مورد نظر که درباره فواید رقص بررسی شده اند به این نتیجه رسیده است.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که افرادی که به طور منظم تمرینات رقص و کلاس های آن شرکت می کنند، در مقایسه با افرادی که نمی رقصند، بهبودهایی در شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر، درصد چربی بدن و  کاهش چربی داشته اند.

 

در مطالعات، فرم‌های رقص متعددی شامل رقص های سنتی، زومبا، رقص های خلاقانه ابداعانه، رقص های هوازی که شامل فعالیت بالا هستند گنجانده شد.

به استثنای رقصندگان برخی از رقصندگان که هر هفته به مدت 5 روز می رقصیدند و رقصندگان بانگرا(یک مدل رقص هندی) که دو بار در هفته می رقصیدند، سایر شرکت کنندگان در مطالعه سه جلسه رقص در هفته داشتند.

جلسات رقص از 40 دقیقه تا 90 دقیقه متغیر بود. تمام مطالعات حداقل 4 هفته، اکثر آنها 3 ماه و یکی به مدت یک سال به طول انجامید.

 

چرا رقص ممکن است بهتر از سایر اشکال ورزش باشد

کلید هر برنامه ورزشی موفق، پایبندی به آن پس از تصمیم اولیه برای شروع است، و رقص ممکن است ارزش سرگرمی کافی برای این احتمال روی پایبندی و استمرار را ارائه دهد.

هیچ گاه این مهم را فراموش نکنید که رقص سطح هورمونی بخصوص دوپامین را به شدت بالا می‌برد و این باعث می‌شود شما نه تنها به آن وابسته بشوید. بلکه این بالا رفتن سطح هورمون دوپامین خود می‌تواند باعث خواب بهتر، کاهش استرس، خلق و خو بهتر و نشاط بیشتری بشود.

 

آموزش رقص عربی

مفیدترین نوع رقص چیست؟

اما بهترین شکل رقص برای افرادی که به دنبال بهبود سلامتی خود هستند چیست؟

دکتر گوپتا آن را به سادگی بیان کرد: «وقتی مردم از من در مورد بهترین شکل ورزش می پرسند، پاسخ معمول من این است که «چیزی که از آن لذت می بری تا در درازمدت به آن عمل کنی و با آن سازگاری داشته باشی». ”

دکتر خوبچندانی نیز دیدگاه مشابهی داشت و اضافه کرد که باید یک فرم رقص مقرون به صرفه را انتخاب کرد که «بتوانید به طور مداوم در آن شرکت کنید، به شما کمک کند تا روابط معمولی و اجتماعی ایجاد کنید و ترجیحاً با شدت بالا انجام شود باشد (مثلاً هیپ هاپ، زومبا و غیره)

در میان رقص های سنتی و بومی نیز رقص آذری به عنوان یک انتخاب مناسب برای کاهش وزن و لاغری و همچنین یک ورزش مناسب شناخته می‌‎شود.

دکتر گوپتا رقص با ضرب آهنگ پایین تر را به عنوان یک گزینه عالی برای افراد مسن یا برای کسانی که به دنبال چیزی با شدت پایین تر هستند پیشنهاد کرد: «این برای تعامل اجتماعی عالی است و به ایجاد احساس اجتماعی کمک می کند. همچنین برای بهبود تعادل، وضعیت بدن و سلامت قلب و عروق عالی است.

او همچنین زومبا را تأیید کرد که معمولاً تمرینات تناوبی را با ریتم‌های تند و آهسته ترکیب می‌کند. دکتر گوپتا گفت، این نوعی تمرین تناوبی با شدت بالا است که می‌تواند به فرد کمک کند تا از نظر ذهنی نیز آماده بماند.همچنین او گفت که به عنوان یک امتیاز، زومبا به کاهش استرس کمک می کند و سطح هورمون سروتونین را افزایش می دهد.

اسکوبدو گفت: او معتقد است که همه اشکال رقص برای سلامتی مفید هستند.

او پیشنهاد کرد: “باله راهی عالی برای کار روی قدرت عضلانی، تعادل، وضعیت بدنی و استقامت قلبی است.”

اسکوبدو افزود: «رقص مدرن/معاصر سبک دیگری است که به دلایلی مشابه با باله مفید است، اما رقص معاصر و رقص آذری چون پرش ها و فعالیت های پرزشی زیادی دارد، چابکی و قدرت مرکزی بهتری ایجاد می‌کند».

او همچنین خاطرنشان کرد که محبوب ترین کلاس رقص، در تجربه او به عنوان یک مربی، یک کلاس رقص کاردیو است که “کاهش وزن، استقامت قلبی، تعادل، چابکی، هماهنگی، حافظه و موارد دیگر را ترویج می کند.”

به گفته دکتر اعضای کلاس رقص در یک جلسه 50 دقیقه ای از 3000 تا 5000 قدم برمی دارند. که این میزان کالری سوزی بالایی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

اسکوبدو پیشنهاد کرد: «احساس سرگرمی بیشتری نسبت به انجام یک کار طاقت فرسا مانند فعالیت بدنی دارد.

 

کلاس رقص

نتیجه گیری و سخن آخر

همیشه دقت داشته باشید رقص به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده است و شما را مانند بسیاری از فعالیت های آهسته و یا فعالیت های سرد از هیجان نمی‌اندازد. به همین دلیل یک انتخاب مناسب برای ورزش و فعالیت دراز مدت است.

در بسیاری از مقالات و همچنین افراد مختلفی درباره رقص و مزایا آن به عنوان یک فعالیت ورزشی صحبت شده است که به طور کلی نشان داده است به دلیل بالا برن سطح دوپامین و سروتونین از رقص به عنوان یک فعالیت شاخص می‌توان یاد کرد که در دراز مدت شما را وابسته خود می‌کند.

در میان رقص هایی که برای بالا بردن متابولیسم و کاهش وزن مناسب هستند می‌توان به زومبا، هیپ هاپ، باله و در میان رقص های سنتی به رقص آذری اشاره کرد که همه آن ها در تهران دنس برای آموزش و ثبت نام کلاس حضوری موجود هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image